Planetside 2 Updates

• Den Patch gabs schon gestern Abend und sorgte dafür, dass die Geschütze wieder Projektile abfeuerten.

adult n. A person who is finally able to buy all those cool toys

Berlin kann jeder, Ruhrpott muss man wollen.

• · Alpha Squad boosts were regranted with full six months and extra bonus to resources and experience. All Alpha Squad players must re-equip the new boost.
    · Depot – New Mana Anti-Vehicle Turret available for purchase.
    · Light Assault – Fixed a bug where jump jet cert progression would not properly advance
    · Invulnerability for revived players has been removed
    · Effect added to help indicate temporary invulnerability on respawn
    · Membership status window should correctly display loyalty level
    · Missiles locked on to the vehicle in flight will again provide audio/visual indicators
    · Fixing descriptions of the Mosquito M14 Banshee magazine certs

http://www.youtube.com/watch?v=XDBI8ABIBa8&feature=youtu.be

• Nichts für ungut, aber meines Wissens arbeitet SOE rund um die Uhr daran Systeme stabil laufen zu lassen:

Client Hotfix 02.13.2013
    Discussion in '

• RadarXCommunity Relations

Zitat

A hotfix is currently being applied to address an outstanding client crash issue so players may notice a small download when they log in. These changes will require no downtime and should not impact gameplay.

</article>

• Nichts für ungut, aber meines Wissens arbeitet SOE rund um die Uhr daran Systeme stabil laufen zu lassen:

Nichts für ungut boogler, und deine Mühen in allen Ehren, aber auch wenn ich anfangs dachte, dass SOE was anderes ist wie EA, Ubisoft oder wie sie alle heißen.....die wollen auch nur Geld verdienen....

und auch wenn du wahrscheinlich auch wieder Argumente ziehst, wie: Bf2 hat auch lange gebraucht usw.....

Die Zeiten sind schnell lebig geworden...und als Unternehmen muss man auf die Schnelllebigkeit reagieren.....die ganzen Verbesserungen die bisher getan wurden, kamen meines Erachtens zu spät, da bereits viele Spieler (auch ich) gefrustet das Handtuch geworfen haben, und nicht nochmals eine Pleite erleben wollen....

Und da SOE auch nur an Sachen bastelt um irgendwie zusätzlich Geld zu verdienen, statt grobe Schnitzer usw. auszubessern oder gar zu beheben....naja, solange wird SOE auch kein anderer Publisher sein, als EA usw....

ist meine Meinung.....

• Ob Deeps Abstürze aber an SOE, seiner heißen Grafikkarte, Win7 inkompatiblen Hardware inklusive Bluescreens oder an den Grafiktreibern liegt, kann ich nicht sagen.
    Ich sehe nur das Feedback auf Reddit/Planetside und dort sieht es so aus, als würde SOE einen recht guten Job machen.

Bekomm das jetzt bitte nicht in den falschen Hals, aber komm bitte erstmal wieder online und du wirst sehen was sich alles verändert hat!
    Die Veränderungen kamen alle wie angekündigt knapp 1 1/2 Monate nach dem Release.
    Das kannst du nicht ernsthaft als lange bezeichenen.

Nun noch was anderes, wessen Graka noch nicht schwitzt, kann jetzt ja das hier ja mal ausprobieren:
    https://www.youtube.com/watch?v=LGPWX1r3lfs&hd=1

Dieser Beitrag wurde bereits 4 Mal editiert, zuletzt von boggler ()

• also inkompatible Hardware zu Windows7 hab ich keine, die graka wird auch nicht zu heiss, Treiber sind alle up_to_date. Bluescreens hab ich schon länger nicht mehr, einzig der Crash to Desktop mit der Meldung "Planetside2.exe hat einen Fehler verursacht und funktioniert nicht mehr" hab ich noch, genauso wie viele andere in diesem 37 Seiten thread bei SOE http://forums.station.sony.com…very-10-20-minutes.49086/

Das Game läuft ansich ja prima, leider im Schnitt immer nur 30-40 mins am stück....

Ich finde auch das SOE ne menge tut und das sogar ziemlich zeitnah. also bitte nich zoffen, es is nur n Game ;)

• Kann Boggler da nur zustimmen.

Die Laggs und für mich unspielbaren Situationen lagen an meinem alten System und nicht an PS2 oder SOE.

Einziges noch bestehendes Problem ist meine hässliche Internetanbindung.

Sicherlich gab es die eine oder andere verschlimmbessererung. Die wurden aber in kürzester Zeit behoben.

Nachdem Du das Handtuch geworfen hast, ca.1 Woche danach, traf jede AA, AT, AP. Vorrausgesetzt der Feindl. Flieger war nicht zu schnell, zu weit weg, hatte Flairs oder konnte die AA geschickt ausmanövrieren.
    Das Jetpack Problem beim Assault ist auch behoben und so viel andere dinge auch.

vllt solltest Du mal wieder online gehen und Dir eine neue Meinung bilden. Abgesehen davon hat Dirnieman Fronturlaub gewährt. :nöpene: :friendone:

Das SOE´s Hauptaugenmerk auf das Geld verdienen liegt, sollte klar sein.
    Aber als Spieler hat man ja auch was davon. Neue Waffen, Tarnanzüge, Helme usw.

Für mich bleibt Planetside2 im Moment der beste FPS seit langem. Auch wenn es noch nicht zu 100% Perfekt ist.

¿ʎɐpoʇ plɹoʍ ǝɥʇ ɥʇıʍ ƃuoɹʍ sʇɐɥʍ
    Ich geb ja zu, ich bin nur aus einem Grund Atheist. Wenn ich schon kein Gott sein kann, dann soll es gefälligst auch niemand anderes sein.

• Jo biskini, die Sache, die dich meines wissens am meisten gestört hat, wurde sehr gut überarbeitet.
    Die AA Raketen (egal welche) treffen nun immer und können nach Beobachtung auch NICHT mehr ausmanövriert werden. Entweder man hat Flares, oder man lenkt die Rakete geschickt in ein Hindernis (Bergspitze, Gebäude, Baum). Weiters bekommt man für jeden Treffer Teil-XP, dabei spielt es keine Rolle ob man das Vehicle zerstört oder nicht. Auch wurden die Liberatorwaffen etwas entschärft: Die Projektile der Geschütze haben nun eine Balistik, was das Treffen auf weit entfernte Ziele erschwert. Zudem wurde der Splashdamage drastisch reduziert.
    Gleichzeitig haben sie die Panzerung der Flugzeuge ein wenig abgeschwächt und die Effizienz ALLER FLAK Geschütze erhöht. Außerdem wurden alle Basen durch verbesserte Befestigungen verstärkt, was das Verteidigen jener deutlich erleichtert.

Ich muss zugeben, das alles zusammen ist mehr Anti-Air tweaking als ich mir damals ausgemalt hatte.

Die Entwicklungszeit für diese umfangreichen Änderungen finde ich mit einem Monat bemessen eigentlich relativ kurz, wenn ich das mit anderen Spielen vergleiche...

Ich hoffe jetzt, dass sie bald eine vernünftige Lösung gegen Cheater finden und dass es nicht zu sehr mit neu eingeführten Superwaffen ausartet.

• https://twitter.com/mhigby/status/304099889346908161

General Updates

· Tweaks have been made to render distance values

Infantry Updates

· Corrected an issue while using HR-NV on an SMG on low settings that would make it difficult to see other players within 20m
    · Dying and reviving with the VS Eridan SX5 HS/NV Scope equipped will no longer cause the scope to become misaligned.
    · Icon for the VS Eridani SX5 should no longer be misaligned
    · If an engineer turret is placed on or near a vehicle pad, they will be deconstructed when a vehicle spawns.
    Vehicle Updates

· Optics will no longer persist when switching from gunner to the driver’s seat in various vehicles
    Item Updates

· New SMG’s and customization items

UI Updates

· Players with outfit tags should be able to see kill messages in chat
    · Made it so players can see hotspots on continents they are not on.
    · While using the Enemy/Ally HUD color scheme, the influence pie chart will only display 2 wedges (ally vs enemy) instead of three (two of them being red anyway)
    · Squad leaders should now be properly added to the Command Chat voice channel
    · Squad leaders that belong to a platoon should now be able to promote a member of their squad to the role of squad leader.
    · Fixed an issue where changing an outfit member’s rank would not always work on the first attempt
    · Corrected an issue where multiple consumable tints could not be purchased at once in the Premium Early Access section of the depot
    · Submachine guns should now appear properly in the depot when filtering for Infiltrator or Heavy Assault weapons
    · Influence percentages on the HUD should now update more dynamically
    · Fixed an issue where purple generator icons were being displayed on the respawn map instead of the appropriate destroyed generator icon
    · Will no longer display a “Killed by []” message in chat when you are killed by a pain field

Facility Updates

· Fixed the spawn location for Xelas South Bridge
    · Made fixes to the coverage of multiple spawn room pain fields including:

o Zurvan Pump Station
    o Zurvan Network Complex
    o All forward spawns for Dahaka
    o Saurva Data Storage
    o Mao Southeast Gate
    o Mao Southwest Gate
    o Rashnu Cavern
    o Rashnu Southern Pass
    o Allatum Broadcast Hub
    o Allatum Research Lab
    o Hvar Northgate Garrison
    o Auraxicom Substation
    o Wokuk Shipping Dock
    o Wokuk Storage Yard
    o Camp Waterson
    o Elli Barracks Complex· Should now be able to successfully capture the Freyr Substation forward spawn point
    · Fixed the spawn point at the NS Refinery
    · Made fixes so the spawn room shields will properly change faction when the point is captured across the following areas:

o Hvar, Southeast Forward Spawn
    o Mekala, North Forward Spawn
    o Tumas, Northeast Forward Spawn· All jump pads at Tawrich Depot should work correctly again
    · All teleporters at Andvari Bio Lab should have functioning shields again
    · Amerish’s East Hills Checkpoint should now display correct region info in the HUD
    · All jump pads and air vehicle pads at Elli Amp Station should now properly recognize the Empire in control of the facility
    · Saerro Listening Post’s teleporter room has had its pain field re-enabled
    · Fixed an issue where specific door shields at Zurvan would be invisible when viewed from certain angles
    · Corrected some missing wall textures at Tawrich
    · Corrected ramp geometry errors across all amp stations
    · Regions of the Vanu Archives should no longer display as part of Snake Ravine in the HUD

Audio Updates

· VS Flare audio should no longer cut out when running low on ammo

Dieser Beitrag wurde bereits 1 Mal editiert, zuletzt von boggler ()

• Es gibt jede Menge neue Texturen:

http://imgur.com/a/onjhm

-Female characters have a new killcam animation
    -PhysX effects (particles also?) on elevators have been altered (?)
    -Pain fields now extend like an invisible box a few meters in every direction. (at least on this kind of spawn room).
    No more camping the corners. http://i.imgur.com/sGnqeBH.jpg
    -Changed the weapon model of the Nighthawk.
    -New ui icons in the shop
    -SMGs can now mount forward grips. New and previously released one as well.

-Much of the NC music got tweaked.
    -Many of the SMG Animations were tweaked
    -Many of the TR rifle animations were tweaked
    -The stealth/cloak effect was changed
    -Lots of new Lightning 30mm cannon sounds

• The servers will come down at 06:00 AM PT for a hotfix to address a few outstanding issues. Downtime is anticipated to be around 90 minutes. Players may note the following changes:

• Copper level membership will grant correct XP bonus again
    • Membership XP bonus tooltips corrected
    • Fix for characters appearing as green at long distances
    • Fixed the AS16 Nighthawk model
    • Allowing Flashes to gain more vertical air with the afterburner
    • Client crash fix

• Zusammen mit dem Servermerge gab es folgende Veränderungen:

New pump action shotguns are available in the depot. These boast increased stopping power in exchange for a reduced rate of fire.
    New Conglomerate: GD-66 Claw
    Vanu Sovereignty: Phobos VX86
    Terran Republic: TRS-12 Uppercut
    Reduced impact flinch and evened out flinch amount based on damage
    Reduced screen shake from explosions
    Client stability improvements
    Server optimizations
    Fixed an issue causing NC shotgun slug ammo to do too much damage at range. Should now be in line with the other empires. Fix for NC MAX slug ammo having a longer range than intended
    Server merges

desweiteren wird es bald die schon erwähnte VR als Testgebiet geben:

VR Training Area Notes

• Stationary Targets to shoot, MAXs, Infiltrators, Tanks all with the same stats as the game world.
    • No stats tracked or XP tracked.
    • Combined Shooting and Flying area, rock formations and bridges.
    • 2KM by 2KM area.
    • No grief accumulated.
    • Cannot hurt other players.
    • Access to all weapons in game.
    • Cosmetics in the future.
    • All weapons, vehicle and infantry. Highest rank abilities are equipped.
    • There is an ATV Race Track
    • There will be a grid (similar to PS1)
    • Day Night Cycle in VR
    • NO enemy terminals/turrets.
    • ALL attachements for guns.

und last but not least ist das GU4 angekündigt worden:

Hey all!

We wanted to give you guys a preview of some things you can look forward to in GU04, which is tentatively scheduled for release next week, pending any issues discovered in testing of course. First though, I wanted to talk a bit about our current update schedule "cadence" so you all understand when you can expect the game to be updated.

We have three types of updates to live that we use; Game Update, Patch and Hotfix.

• Game Updates come on a 2-week cadence, so every second week you should expect a major game update with new features, gameplay changes, items and bug fixes. Last week we released GU03, we expect to release GU04 next week.
    • Patches come in between Game Updates, they typically don't introduce new gameplay or features, but will usually contain bug fixes, balance changes, and new items. We won't always have one each week, these come as needed.
    • Hotfixes can come any day, and they're based on an urgent need to change a game balance issue or bug.

In general we try to release Game Updates and Patches early on Wednesday mornings (PST), but we sometimes need to hold back the updates for more QA time when issues are found.

Coming with GU04

Here's a preview of some of the features which are currently scheduled to be released with GU04 next week and the patch in the following week:

• Flash update:
      • Wraith Module (Cloaking) for infiltrators using the Flash
      • Rumble seat - bring a passenger with you on your flash, they are weapons free in the passenger seat!
      • New weapon: Renegade shotgun
    • Account level unlocks
      • Items you've purchased with StationCash will be available to all characters on your account that are eligible to use that item.
      • Common pool items, such as the Zephyr or NS-11 will be available to all characters on your account.
      • Empire specific weapons such as the GD-22 and Lasher will be available to all characters of the required faction on your account.
      • We are working on a solution for those of you who have purchased the same item on multiple characters.
    • VR Training
      • A safe test zone where you can try each weapon and vehicle in the game with no resource cost or cooldown timers.
      • Target practice areas to learn weapon strengths and weaknesses at range, practice recoil patterns.
      • Driving/flying area to practice with vehicles.
      • Areas to practice team tactics, such as towers and small outposts.
      • No player stats are recorded in VR, so have fun!
    • New respawn & map screen
      • We've combined the respawn and map screen into one.
      • The new map screen has been cleaned up better use space.
      • Additional top requested features, such as friendly troop locations will be coming soon, but not with GU04.
    • Membership enhancements
      • We've increased the number of passive certifications for members and scaled the increase in cert points based on length of membership. The new cert point rates are as follows:

1-mo. member - 24 passive cert points/day
    2-mo. member - 28.8 passive cert points/day
    3-mo. member - 33.6 passive cert points/day
    4-mo. member - 38.4 passive cert points/day
    5-mo. member - 43.2 passive cert points/day
    6-mo. + member - 48 passive cert points/day

• Empire specific Rocket Launchers
      • VS - Lancer: an extremely precise, super-high-velocity, anti-vehicle energy weapon with a unique charge mechanic, the longer you charge the weapon the more damage it deals.
      • TR - Striker: launches a series of mid-damage guided missiles at a single target, the Striker's user must maintain the lock by keeping the enemy in the crosshairs while the missiles are tracking.
      • NC - Phoenix: A high damage, slow firing camera guided missile which must be guided by the Phoenix's user. The Phoenix is capable of dealing high damage with very little warning since there is no lock on.
      • These weapons will be released in the patch the week following GU04
    • Notable balance changes
      • Explosive radius from ALL vehicle based damage sources have been reduced, this does not affect vehicle vs vehicle direct hit damage, only splash damage vs infantry.
      • Prowler HEAT / HE rounds have had their damage reduced to no longer 1-shot kill infantry, killing a full health infantry will require both Prowler rounds to be fired. This does not affect vs. vehicle damage.
      • Edit: Movement improvements for the Magrider, bringing back some of it's glideyness, but not it's ability to climb every hill in the game.
      • Edit: Torque increases for all MBTs so they don't slow down as much on inclines.

This is just a small preview of the main tentpole features for GU04, in addition to the above GU04 will contain a number of bug fixes and smaller balance tweaks, map changes to Indar, optimization and stability improvements.

I want to be absolutely clear that all of this is tentative, and until it's on the server it's not a guarantee! We want to keep you guys as up to date as possible with the current development, but it must come with the understanding that features slip & dates slip, and what we're giving you is our best possible projection of what and when.

Edit: Wanted to add a quick note about server merges. I've heard from a lot folks on Connery & Woodman who are upset that they didn't get a chance to have their server merged. We're going to be continuing to monitor server populations to see if it's possible to do further merges, but with the current peak player loads there wasn't a good way to merge those servers without causing login queue bottlenecks and a generally bad experience.

As always, we're excited to hear your feedback, here, twitter, facebook and everywhere else.
    Thanks!
    -
    mh

• Zitat

Empire specific Rocket Launchers

VS - Lancer: an extremely precise, super-high-velocity, anti-vehicle energy weapon with a unique charge mechanic, the longer you charge the weapon the more damage it deals.
    TR - Striker: launches a series of mid-damage guided missiles at a single target, the Striker's user must maintain the lock by keeping the enemy in the crosshairs while the missiles are tracking.
    NC - Phoenix: A high damage, slow firing camera guided missile which must be guided by the Phoenix's user. The Phoenix is capable of dealing high damage with very little warning since there is no lock on.

OMG, lasst und das mal mutmaßlich analysieren...

VS - Lancer: extrem preziese, superhochgeschwindigkeits Anti-Fahrzeug Energiewaffe welche man für mehr Schadensoutput aufladen kann... Kennt jemand die GAUSS aus Half-Life? ^^
    Nun je nach dem wie schnell das Energiegeschoss fliegt kann man das Teil für so ziemlich alle Angelegenheiten verwenden, AA, AI, AT... In Deckung aufladen, kurz Sichtkontakt zum Ziel herstellen und mit voller Ladung abfeuern. Wenn der Schadensoutput nach der Aufladung größer ist als jener der üblichen AT Waffen, dann gute Nacht!!!

TR - Striker: verschießt gelenkte Schwarmraketen mittleren Schadens, das Ziel muss in der Aufschaltung gehalten werden, was vorraus setzt, dass man die ganze Zeit in Sichtlinie zum Ziel stehen muss.
    Weniger berauschend, man ist leichtes Ziel für alle Arten von Angreifern während des Feuerns. Soldaten, Panzer und Flugzeuge können diese auffälligen Raketenschwärme überaus einfach zurückverfolgen, weiters können sie vielleicht durch Flares ihre Wirkung verlieren? => TR Arschkarte wenn nicht im Zerg unterwegs.
    Frage die sich mir stellt: Was passiert, wenn man den Lock kurz verliert und dann wieder aufnimmt? Oder den Lock auf andere Ziele schwenkt?
    Kann vermutlich als AA, AT und vielleicht sogar als AI eingesetzt werden, vorrausgesetzt dass man sie auch ohne Lock-on abfeuern kann.

NC - Phoenix: Ein Marschflugkörper der vom Spieler (TV guided?) gesteuert wird, mit hohen Schadensoutput.
    Kennt jemand den Redeemer aus Unreal Tournament? ^^
    Vorteile: je nach dem wie gut sich das Teil lenken läßt und mit welcher Geschwindigkeit es fliegt, braucht man beim Abfeuern nicht mal Sicht auf das Ziel. Allerdings ist man während des Steuerns den Gegner hilflos ausgeliefert. Kann vermutlich nur effizient gegen langsam bewegliche oder stationäre Ziele einsetzen. Als AI Waffe wohl eher komplett zwecklos, als AA nur sehr bedingt einsetzbar (schwebende Flugzeuge), sogar als AT bei Panzern/Lightnings in Fahrt wird es wohl jede Menge Übung brauchen diese zu treffen, je nach dem wie sie die Steuerung umgesetzt haben. Ansonsten bestimmt gut um Sunderer und Liberator und Panzer in Stellungen zu jagen, sofern die Reichweite mitspielt.

Wie auch immer, wenn ich nach den aktuellen Informationen die Wahl hätte, würde ich mich (wiedermal) für die VS Waffe entscheiden.